[Prev][Next][Index]

Otazky a odpovede 3/98

Opat tu mozete najst svoje otazky a moje rady a odpovede na ne.
Ak mate aj Vy technicky problem, staci poslat e-mail na adresu:
blazek@cdi.sk

M.Prokop, CR:
 > Neznate nejake podrobnosti a kontakty (nejlepe na internetu) na
firmu, ktera vyrabi LT moduly. Jedine, co se mne podarilo najit je
digital low threshold filtr DIGITEX s LT 0.5-2.2 db Ale cena je zavratna
1500-2000DM.

Adresu na vyrobcu neviem. Predsadka LT predstavovana v Dr@Dish TV je
sice efektivna a zaujimava, ale vzhladom na cenu 150 DM je jednoduchsie
si zakupit novy prijimac s LT. Dnes kupite slusny LT prijimac za 4000-
5000 Sk/Kc. Technicke vybavenie sa stale rozsiruje, a tak by som Vam
radil si radsej zakupit novy prijimac s LT. Iste to ocenite.
Mozno Vas bude zaujimat test sat prijimaca Strong 332 LT, ktory bol
uverejneny v poslednom cisle Satelitu Plus 3/98.
Co sa tyka Digitexu, je to profi LT demodulator a kto s nim uz pracoval
iste uzna, ze za tie peniaze stoji. Skoda, ze pre nas je tento pomer
vykon-cena iba tazko prijatelny.

J.Kokes, SR
   ..Kupil som si prijimac. Uvediem Vam niektore cisla z technickych dat
tohoto prijimaca. Mam totiz zaujem dokupit si k tomtuto vhodnu parabolu
a konvertor. Chcel by som prijimat signal Hot Bird. Nakolko uz mam jednu
parabolu na rodinnom dome nastavenu na Astru a na mojom prijimaci je
moznost pripojit 2 parabolz. Prijimac:
700/2050 MHz
ton 22 kHz
13/17V DC
9,3/12 GHz Ku band
4,9/5,4 GHz C band
Wegener Panda

Skoda, ze ste neuviedol znacku. Z technickych udajov mozem usudit, ze sa
jedna o moderny prijimac, ktory umoznuje prijem zo skoro vsetkych
druzic. Prijem z Hot Birdu 1,2 a Eutelsatu II F 1 by nemal byt problem.
Potrebujete este konvertor, najlepsie universal-fullband so sumovym
cislom 0.7 dB. Najdete ho iste v skoro kazdej predajni so satelitnou
technikou. Pre prijem z druzic Eutelsat II F1 a HotBird by bolo
najlepsie pouzit parabolu priemeru 110-130cm, typu offset.
Druha moznost je, ak by ste si zakupil parabolu 130 cm s multifeedom
/drziakom pre dva konvertory/ a novy konvertor twin s dvoma vystupmi.
Takto by ste mohli s jednou parabolou, dvomi konvertormi a dvomi
prijimacmi sledovat aj Astru aj Hot Bird.

D.Stepka, SR:
     Ako prehlady donedavna uvadzali program RDV, bol vysielany aj
prostrednictvom C-pasma na satelite Gorizont 21 na 40. stupni vychodne.
Podla prehladov to bol, alebo este stale je kodovany v systeme
SmartCrypt. Potreboval by som vediet, ci tento program este vysiela.
Vzhladom k tomu, ze program je v Ku pasme kodovany systemom D2 Mac
EuroCrypt a pouziva novy kombinacny kod, bolo by menej nakladne nalomit
ho v SmartCrypte.

Zatial som nemal to stastie zachytit vysielanie RDV. Signal z tejto
druzice nie je urceny pre Europu a je pravdepodobne velmi slaby. Problem
je aj v tom, ze dekodery SmartCrypt su u nas skor raritou, pretoze tento
system kodovania pouziva iba RTL 9. Neviem o tom, ze by boli v obehu
piratske karty pre SmartCrypt, ale existuje moznost dekodovania
SmartCryptu cez PC. Je to ale prilis nakladne a technicky komplikovane.

    V novom cisle casopisu Solid Europe v clanku "Co pozerat v pasme C"
uvadzate prehlad programov kanalu Future TV. Jedna sa o program arabsky?

Ano, je to libanonsky komercny program /nie lybijsky ako som omylom
uviedol v SatelitePlus 2/98/. Filmy americkeho a europskeho povodu su
vzdy vysielane po anglicky alebo v povodnom zneni s arabskymi titulkami.

Navstivte listserver "Sat-Bratislava"
http://sat-net.com/listserver/sat-bratislava

[Other mailing lists|Sponsored by TELE-satellit]