[Prev][Index]

Otazky a odpovede12/97

"Spytajte sa Jana"                 "Frag Jan"

     Na tomto mieste sme pre vas zriadili interaktivnu internetovu sat
poradnu. Mozete sa tu nepravidelne stretnut s Vasimi otazkami a mojimi
odpovedami a radami. S vasimi technickymi problemami sa mozete obratit
na e-mail: frag-jan-owner@drdish.com, alebo blazek@cdi.sk

/Entschuldigung, an der deutschen Version wird in den naechsten Wochen
gearbeitet. Ihre Fragen und technische Probleme koennen Sie an meine
e-mail: frag-jan-user@drdish.com, oder blazek@cdi.sk schicken. Ich freue
mich auf ihre Fragen./

J.Ptak, CR:
    Jsem rad, ze existuje u nas /CR a SR/ na internetu nekdo, kto mi
dokaze dat odpoved na mou otazku: kde na internetu najdu aktualizovany
seznam sat druzic a jejich vysilaci frekvence.

Najaktualnejsi prehlad vsetkych druzic a programov zostavuje Satco DX:
http://www.SATCODX.com. Zoznam je stale aktualizovany a zatial bez
konkurencie.

     Kdy ma prejit VTV na digitalni vysilani a soustavy analogove?

Presny termin prechodu na digital este nie je. Vysielanie v MPEG 2 by
malo byt ukoncene do konca roka, najneskor vsak zaciatkom 98. Pred
zmenou vysielacej normy bude vysielany informacny sot.

N.Horvath, SR:
     Zaujali ma Vase clanky v TeleSatelite 10-11/97 o prijme v C a
Ku-pasme multifeedom do takej miery, ze by som sa chcel pokusit o nieco
podobne, ak nie take iste. Preto by som Vas chcel poprosit o par
informacii:

1. kde sa da kupit STRONG SRT 230LT a v akych cenovych relaciach. Ja
som    mal kandidata MASCOM MC3300LT (cena okolo 4000Sk), ale ma pre mna
dve    nevyhody: neda sa prepojit s pozicionerom a nema programovatelny
vystup 12VDC

Tiez som stal pred rozhodnutim medzi Mascomom a Strongom. Pre
Strong SRT 230 LT som sa rozhodol z toho dovodu, ze ma original Wegener
Panda audio a prakticky vsetky sirky audiopasma 110-500 kHz, co sa velmi
pozitivne prejavy pri ruskych a francuzskych programoch. Cena je do 5000
Sk. Absolutnou novinkou u nas su modely SRT 330 a SRT 335. Tieto maju
navyse 400 predvolieb, 60 Hz prepinac, DiSEqC atd. Najdete ho napriklad
u firiem System ABC v Topolcanoch, alebo Sortec v Bratislave.

2. kde sa da kupit konvertor pre C-pasmo, napr. ako mate Vy a za aku
   cenu.

Konvertor pre pasmo C kupite v skoro kazdej predajni satelitnej
techniky. Taky lepsi, 17-20 Kelvinovy Gardiner ma stal 2500 Sk. Je to
iba blok bez ozarovaca. Predavaju sa mnohe druhy, ale nekupujte ziaden
s viac ako 20 K. Potom by sa to prajavilo na kvalite prijmu.

M.Steflik
     Este pred davnym casom som cital Vas clanok o problematike
dekodovania smart-cards s mikroradicom PIC. Chcel by som Vas poziadat o
informacie o principe dnesnych kariet a najcastejsich sposobov
kodovania.

Lutujem, ale dekodovanim platenych programov sa od "kauzy MultiChoice a
spol." nezaoberam a nemam velky prehlad. Vlastnil som niekolko
dekoderov, ale teraz nemam ani jeden. Dekodovanie pay-TV sa podla mojho
nazoru uz moc neoplati. Je to pomerne drahy "spas" a riziko, ze vsetky
tieto programy prejdu na digital, je velmi velke. Oplati sa Vam dat za
dekodoer EuroCrypt 10000 Sk na to, aby fungoval rok, alebo dva roky? Asi
nie. Len si spomente na MultiChoice. Co sa tyka informacii o dekodovacej
a kodovacej technike, mozem odporucit vynikajucu knihu Eureopean
Scrambling Systems, The Black Book 5th edition z vydavatelstva Baylin.
Kniha je sice velmi draha, ale na 280 stranach sa o kodovani dozviete
skutocne vsetko.

M.Vaculik, CR:
     Chtel bych se zeptat, jestli by jste nemeli nejake blizsi informace
o novince od Pace MSS 220, popripade, kde by se nejake blizsi technicke
informace dali sehnat.

MSS 220 je vskutku zhavou novinkou na nasom trhu. Ja som ho videl na
Cable and Satellite CE v Budapesti. Technicky sa blizi kategorii MSS
500. Ma 500 programovych predvolieb, 2 vstupy LNB, 6 siriek audiopasma
130-600 kHz, OSD v siestich jazykoch /zatial ani po cesky, ani po
slovensky/, DiSEqC 1,1 a vela dalsich malickosti. Je mozne ho doplnit o
pozicioner a LT filter. Pace ponuka dodatocne aj modul ADR. Cena by
nemala byt az tak vysoka ako pri MSS 500.

Navstivte prosim Sat-Bratislava mailing list:
http://www.tele-satellite.com/listserver/tags1/sat-bratislava/

[Other mailing lists|Sponsored by TELE-satellit]